Tuesday, September 21, 2010

Syawal 2010

Syawal tahun nie berbeza sangat dengan syawal tahun2 lepas..
Yela, berbadan dua nie..apa lagi, semua bab2 memasak, mengemas dan segala persiapan menyambut syawal, adik beradik lain yg buat..hehehe..
Bak kata hubby "Tahun nie jadi permaisuri ekk..."

Setelah dikira, ditolak, dibahagi segala2 perkara..kitaorg pun decided balik raya kat johor hari rabu..
Sepanjang perjalanan yg sepatutnya hanya 4 jam je boleh sampai kat sana, tapi kitaorg sampai 6 jam lebih..
Semuanya sebab terpaksa ikut arahan doc kena berhenti setiap 1 jam utk berehat, jalan2 sket dan kurangkan vibration kat baby...
Bertolak dr kl pukul 10.00pg sampai 3.30 ptg..
Sampai je area taman universiti, kitaorg pun carilah klinik utk check up baby..sebab risaukan baby dan aku lak sakit belakang...
Doc scan2, semua ok je..alhamdulillah...cuma baby xbergerak byk sgt maybe penat kot..
Lepas tu terus balik umah parent in law...
Kalau raya kat umah parent in law nie, juadah kebiasaan setiap kali raya sejak arwah mak mertua ader iaitu ketupat, sambal goreng, sambal udang, kuah masak lodeh dan rendang ayam..
Tapi tu semua bukan faveret aku..last2 bapak mertua ngan adik ipar tawarkan diri nak masakkan ayam masak merah utk aku...
Wah, beruntung betul..hehehe..mmg aku dilayan bagaikan permaisuri je...

Pagi raya seperti biasa cuma tahun nie aku tak larat nak join gi sembahyang raya...
Cuma mampu gi beraya umah mak mertua tiri ngan nenek saudara je..
Pastu raya2 seterusnya seperti hari biasa...
Cuma ramai terkejut tengok perubahan aku nie..
Aku pun da naik risau lak..segan pun ader, yela tak pernah2 naik macam nie sekali...

Bila nak balik ke kl ari isnin, kitaorg sempat singgah ke plaza angsana...
Dah lama tak jalan2 kat sana..sedar tak sedar da 2 jam aku berjalan..
Last2 gerak dari sana kul 1.00 ptg..tapi lepas je tol skudai tu, aku baru perasan kaki aku da bengkak...
Bila angkat je kat atas, mak aiii...da macam kaki gajah..
Aku dok gelak2...hubby da cuak2 da..sibuk tanya sakit tak..hehehe..
On the way tu terpaksa la kejap bersila kejap luruskan kaki..
Bubuh minyak panas pastu pakai stokin..da mcm org pantang..
Sampai kat kl pun tak ok lagi cuma bengkak surut sket la..
Pengalaman betul la..

Semalam lak, 1st day aku keje setelah hampir 7 bulan aku bercuti..
Liat betul nak gi sebab da syok duk umah je..
Lagi lak nak bawa baby naik turun tangga..
Kat umah, kena naik turun tangga 3 tingkat..
Kat parking ofis, kena naik turun tangga 4 tingkat..
Kat ofis pun kena naik turun tangga 4 tingkat..
Sampai je kat ofis, aku da tercungap2..oksigen2...
Balik umah semalam, staff hubby lak datang..sampai kul 10...
Kaki aku bengkak lagi semalam sebab tak baring2 dari pagi..
Baru nak masuk 5 bulan..mencabar betul....
Semuanya sebab nak bawa badan aku yg makin naik nie..hehehe..

Sorry ye buat masa nie xde gambar la nak letak..segan sgt sebab terlalu bulat..huhuhu...

No comments: