Tuesday, December 28, 2010

Surat dah sampai


First sekali, alhamdulillah..syukur sgt2 kata2 aku termakbul...
Surat dari developer dah pun dapat...
Actually pertengahan bulan aritu..
Tapi malas nak update kan hal tu....sebab???
Sebabnya baru dapat surat jer..bank belum bayar lagi ke developer..
Tapi bila check2 tadi dlm website perbendaharaan, dorang dah bayar da ke developer..
So, step seterusnya amik kunci dan buat join inspection ngan wakil developer..
Part nie paling best..

Dah 2 kali weekend kitaorang akan balik ke rumah sewa kat Damansara Damai..
Sebab dah 2 bulan aku duk berumahtangga kat umah mak aku kat PJ..
Mula2 tu, sebab hubby ader keje kt HQ JPS Selangor..
Pastu berterusan la terus sampai angkat semua kain baju kitaorang duk sana..
Senang sket, tak payah aku nak naik turun tangga kat umah sana..penat..
Bukan baju aku je tau, baju baby pun kena angkut gak..
Just tinggal nak basuh je..tunggu pertengahan bulan Januari nanti..

Berbalik kat citer tadi, aku balik sana sebab nak kena start kemas barang2 yg banyak giler..
Sementara larat lagi nie, boleh la aku tolong hubby aku kemas..
Kalau dia yg kemas, memang lagi banyak la barang sebab dia suka sgt simpan benda2 yg tak guna lagi dah..
Tapi kalau keje aku lak, bila dah duduk tu, susah la nak bangun..
Terpaksala arah2 hubby aku amik tu amik nie..

Buat masa nie, just siap kemas baru 50% jer..
Tinggal barang2 kat kitchen, master bedroom dan kat hall je lagi...
Tapi 50% tu je dah penuh 1 bilik...
Nasib baik hubby cakap nak sewa lori 10 ton..
Confirm la penuh lori tu nanti...
Kesian staff2 dia yg nak tolong angkat barang2..

Mengikut perancangan awal, awal bulan Januari start renovation..
Termasuk la grill, kitchen kabinet, naik tembok, wiring dan benda2 yg dalam bajet..
Pastu aku bersalin awal bulan 2, bila kontraktor dah siap buat renovation, basuh umah...
Baru pindah semua barang2..aku bajet ujung bulan 2 pindah semua barang2...
Notis kat tuan umah 2 bulan..sebab tak minta duit deposit kitaorang...

Ok, nie lah syurga baru kitaorang ngan baby...
Rezeki baby...
Aku suka design umah aku nie sebab belakang ader tanah sket 8 kaki..
Leh la buat cucuk tanam sket2...leh baby mandi kolam plastik kat belakang..
Sekarang ni susah nak cari umah yg ader tanah kat belakang..
Biarpun aku rugi skg, tapi untung kemudian...
Walaupun design umah aku, simple jer...tapi aku suka sebab berbaloi...

14 comments:

ederq said...

woo beshnya da nak naik umah baruuu. besh ada backyard luas kat blakanggggg! congrats! nt baby terus dok umah baru eh babyyy. hehe

Mrs. Eeza Herman said...

ederq : tq3..best..xsabo pun ader..nasib baik baby phm iza nak kena kemas brg..dia ok je dlm perut..
yup, baby terus dok umah baru...rezeki dia, tu y dpt awal... =)

zn said...

tahniah...saya pun baru pindah...SU3.....best sgt duk area nih...wpun jauh tapi aman dan damai...hehe

NM said...

cantik..jadila dh ada rumah,ktorg masih lom ada lagik.huhu

Mrs. Eeza Herman said...

noor : tq...da pindah yee...nanti kita jadi jiran jauh sket la..aman je kan...da byk facilities kat sana, tu y best sket... =)

*****************************************************

lin : tq....xpe, plan2 ye..lagipun lin dpt umah gomen bagi..kat sana umah gomen cantik2 sket..kalo iza amik umah gomen bg utk staf daerah, umah da buruk... =)

InaAchik said...

tahniah wak...
mesti best nak pindah umah sendiri kan...

k|ree said...

best nye....bila la nak dapt landed house nie..huhuh...tahniah...area mana nie ye..?

Mrs. Eeza Herman said...

iena : tq3...best sgt2..tersgt2 excited...xpe, nanti ader la rezeki awk tu ye.. =)

**************************************************

kiree : insyaAllah, dpt tu nanti...DIA kasi baby dulu.. =) nie dkt area saujana utama, sg buloh..

rose said...

Congrate...da dkt da ngan area2 uma ktorg..tpi still m'yewa lgi...lum ade rezeki...saujana utama quite ok surrounding.central mart ade,KFC ade,smart reader for kids pun ok...yg pntg....da dkt ngan PMC...gud la...kg mertua k.yus pun da dkt da tu...

Mrs. Eeza Herman said...

rose : tq...yup, da byk gk facilities kt situ..cuma jauh sket je la nak kuar gi kl..tp ok la dr beli kt rawang, lagi jauh...yup, dkt gk ngn umah m.mertua k.yus....k.yus pun da beli umah kt rahman putra, baru 70% siap...dia pun tgh pregnant lg yg 2nd..

sha said...

sy baru abih basuh baju baby tadi. guna tgn lagi ha sbb cam tak sampai ati nak mesin baju2 comel tuh =p

wahhh nak dok umah baru dah ye? hoho larat plak la nak pindah time2 tgh pantang tu ye iza. ahaks

Mrs. Eeza Herman said...

fasha : ooo..iza blum sempat lg nk basuh..insyaAllah, kalo pindah time pantang, iza jd tukang arah2 jer...hehe

Ilyani said...

ktne ni eeza? :)

Mrs. Eeza Herman said...

yanie : nie kat area saujana utama..seri peristana..dkt belakang kluang,sg buloh tu..